https://youtu.be/1_CxG7iSuOI

Porsche 909 „Bergspyder” był samochodem sportowym zaprojektowanym i zbudowanym przez Porsche w 1968 roku specjalnie do rywalizacji w wyścigach górskich, a jego podstawowy projekt stał się udanym 908/3. W 2015 r. Zarząd Porsche zlecił grupie projektowej z Weissach zbudowanie samochodu sportowego opartego na 981 Boxster Spyder, który miał być tak lekki i minimalistyczny, jak to tylko możliwe, dlatego narodził się 981 Bergspyder. W rezultacie powstał jednoosobowy samochód sportowy bez góry, klamek lub szyby przedniej.

Jego deska rozdzielcza przeszła całkowitą renowację, wyposażoną w elementy Porsche 918 Spyder i zmontowaną w stylu super sportowego samochodu. Fotel zainspirowany został również platformą technologiczną 918, co oznacza, że ​​drzwi pasażera można było otworzyć, a za nimi znajdował się inny bagażnik, który zapewniał miejsce na półkę na kask, zdejmowaną pokrywę fotela kierowcy i dodatkowy bagaż.

Po poddaniu lekkiej konstrukcji, w tym minimalnemu materiałowi izolacyjnemu i zoptymalizowanym pod względem masy elementom, gotowy do jazdy super samochód ważył zaledwie 1023 kg. Jest zasilany przez 3,8-litrowy silnik bokserski 289 kW (393 KM) z Cayman GT4, co daje mu stosunek mocy do masy wynoszący prawie 2,8 kg na PS, co pozwala na przyśpieszenie z 0-100 km / h w nieco ponad 4 sekundy.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *