Najsłynniejsza przestrzeń w mieście zostanie zaprojektowana, aby uzyskać przyjazne dla pieszych przeprojektowanie, które stworzy największy ogród miejski do 2024 roku.

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych przestrzeni miejskich na świecie ma zostać poddana dramatycznej przeróbce. Paris City Hall ogłosił, że londyńscy architekci krajobrazu, Gustafson, Porter i Bowman, zostali wybrani spośród 43 kandydatów, którzy zaprojektowali poważną przebudowę przestrzeni wokół Wieży Eiffla. Zgodnie z planem, obecnie wypełniony samochodem most łączący Wieżę Eiffla z metrem zostanie przekształcony w ogród dla pieszych, łączący dwa nowe place publiczne i odrestaurowany park, który stworzy nieprzerwany pas zieleni o długości 1,5 km. Plan wyeliminował by ruch samochodowy w bezpośrednim sąsiedztwie Wieży Eiffla, czyniąc ten obszar bardziej zachęcającym dla spacerowiczów.

To, że Paryż potrzebuje tej zmiany wokół Wieży Eiffla, niekoniecznie jest powszechnie znane. Jej najbliższe otoczenie jest trochę zaniedbane i ruchliwe. Wielu odwiedzających musi dostawać się do wieży przez głośny, wypełniony ruchem drogowym i raczej nieprzyjemny brzeg rzeki, a ograniczona przestrzeń dla pieszych tworzy wąskie przejścia na chodnikach.

Nowy plan ma być w całości sfinansowany ze sprzedaży biletów do wieży i ma zostać ukończony w 2024 r., Powinien pomóc w uratowaniu piękna tego obszaru i uczynić go bardziej przyjaznym dla pieszych. Obecnie większość turystów wyrusza z Metro na Trocadéro w ruchliwą karuzelę ruchu, z ogrodem otoczonym jeżdżącymi pasami samochodowymi. Przeprojektowanie usunie te pasy samochodowe i zastąpi je schodkowym amfiteatrem trawnika, tworząc duży ogród z przepięknym widokiem na wieżę. Stamtąd odwiedzający przejdą przez wsporniki stworzone przez Palais de Chaillot i po schodach na zupełnie nowy plac dla pieszych – Place de Varsovie. Obszar ten nie tylko będzie spokojniejszy, ale także będzie chłodniejszy dzięki zwiększeniu liczby fontann.

Odwiedzający wejdą następnie na Pont D’Iena, główny most łączący się z wieżą, gdzie ruch zostanie zablokowany podwójną aleją drzew. Brukowane chodniki umożliwią dostęp pojazdom ratunkowym. Tunelowanie dla ruchu na prawym brzegu utworzy kolejny plac dla pieszych, zwany Place Branly, podczas gdy promenada nad rzeką będzie ciągnąć się w górę do podwyższonej stacji metra Bir Hakeim, drugiego głównego punktu dostępu do wieży. Pod samą wieżą goście będą mieli więcej kas biletowych i kiosków, gdzie będą mogli zostawić duży bagaż przed wizytą.

Wiele skromnych kroków w ramach planu stanowi coś bardzo znaczącego. Kiedy wszystkie nowe zielone przestrzenie zostaną stworzone i połączone, staną się tym, co Kathryn Gustafson opisała w komunikacie prasowym jako „największy ogród w Paryżu”, jednolity 1,5 km zielony korytarz w całym mieście.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *